DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI
Urząd Miasta w Brzozowie zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej Urzędu Miasta w Brzozowie.
Data publikacji strony internetowej: 2001-05-16
Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2017-04-25
Status pod względem zgodności z ustawą
Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub włączeń wymienionych poniżej.
Treści niedostępne:
- filmy nie posiadają napisów dla osób głuchych,
- załączniki w postaci skanów dokumentów np w formacie .pdf, .jpg nie są dostosowane dla osób niepełnosprawnych
- brak opisu niektórych zdjęć lub ilustracji
Ustawienia na stronie:
Strona internetowa Urzędu Miasta Brzozowa posiada ułatwienia dla osób z niepełnosprawnościami:
- możliwość zmiany kontrastu,
- możliwość powiększenia wielkości liter na stronie.
Strona internetowa pozwala na używanie poniższych skrótów klawiszowych w celu ułatwienia poruszania się:
- TAB – przejście do kolejnego elementu,
- SHIFT+TAB – przejście do poprzedniego elementu,
Deklarację sporządzono dnia: 2020-09-23
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt. Osobą odpowiedzialną jest Alicja Tomoń, adres poczty elektronicznej: um_brzozow@brzozow.pl Kontaktować można się także dzwoniąc na numer telefonu: +48 13 4341050. Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać skargi na brak zapewnienia dostępności.
Każdy ma prawo:
- zgłosić uwagi dotyczące dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
- zgłosić żądanie zapewnienia dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
- wnioskować o udostępnienie niedostępnej informacji w innej alternatywnej formie.
Żądanie musi zawierać:
- dane kontaktowe osoby zgłaszającej,
- wskazanie strony lub elementu strony, której dotyczy żądanie,
- wskazanie dogodnej formy udostępnienia informacji, jeżeli żądanie dotyczy udostępnienia w formie alternatywnej informacji niedostępnej.
Rozpatrzenie zgłoszenia powinno nastąpić niezwłocznie, najpóźniej w ciągu 7 dni. Jeśli w tym terminie zapewnienie dostępności albo zapewnienie dostępu w alternatywnej formie nie jest możliwe, powinno nastąpić w ciągu 2 miesięcy od daty zgłoszenia.
Na niedotrzymanie tych terminów oraz na odmowę realizacji żądania można złożyć skargę do organu nadzorującego pocztą lub drogą elektroniczną na adres:
Burmistrz Gminy Brzozów
36-200 Brzozów
ul. Armii Krajowej 1
e-mail: um_brzozow@brzozow.pl
tel.: 134341050
Po wyczerpaniu wszystkich możliwości skargę można przesłać także do Rzecznika Praw Obywatelskich .
W celu udostępnienia informacji dla osób z wadą wzroku strona internetowa Gminy Brzozów przygotowana jest z możliwością przełączenia na odbiór w szacie kolorystycznej o podwyższonym kontraście, z możliwością zmiany rozmiaru czcionki, sterowaniem z klawiatury.
Zgodnie z ustawą z dnia 19 sierpnia 2011 r. o języku migowym i innych środkach komunikowania się (Dz. U. z 2017 r. poz.1824) osoba niesłysząca ma możliwość skorzystania z następujących form pomocy podczas załatwienia spraw w naszym urzędzie:
- Może skorzystać z pomocy osoby przybranej czyli osoby dowolnie wybranej przez siebie w celu załatwienie swojej sprawy . Warunek – osoba ta musi mieć co najmniej 16 lat.
- Może skontaktować się z Urzędem poprzez:
- wysłanie e-maila pod adres: um_brzozow@brzozow.pl
- przesłanie faksu pod nr 13 43 410 55
- poprzez pocztę tradycyjną na adres Urząd Miejski, 36-200 Brzozów, ul. Armii Krajowej1
- poprzez elektroniczną platformę administracji publicznej www.epuap.gov.pl
- Może przyjść osobiście do Urzędu i skorzystać z pomocy pracownika przeszkolonego w zakresie podstawowej znajomości języka migowego.
Wizyty nie trzeba zgłaszać wcześniej . W takiej sytuacji prosimy zgłosić się do punktu obsługi klienta na parterze budynku, na wprost wejścia głównego, w celu skierowania do pracownika posługującego się językiem migowym.
- W sytuacjach gdy powyższe formy kontaktu są niewystarczające, można skorzystać z pomocy tłumacza języka migowego (wybranego z rejestru wojewody) poprzez jedną z form kontaktu :
- polski język migowy (PJM),
- system językowo – migowy (SJM),
- sposób komunikowania się osób głuchoniewidomych (SKOGN).
Wizytę należy zgłosić na wniosku co najmniej 3 dni robocze przed przewidzianym terminem kontaktu i jednocześnie wskazać wybraną metodę komunikowania się (PJM, SJM lub SKOGN). Wzór wniosku do pobrania poniżej:
Po otrzymaniu przez nas informacji, pracownik skontaktuje się w celu ustalenia godziny spotkania.
Wypełniony wniosek przesłać pocztą na adres:
Urząd Miejski
36-200 Brzozów
ul. Armii Krajowej 1
lub faksem: 13 43 410 55, lub e-mailem: um_brzozow@brzozow.pl
Zgłoszenie przesłane w dni wolne od pracy lub po godzinie 15.30 będzie załatwiane i potwierdzane w pierwszy dzień roboczy następujący po dniu odebrania e-maila lub faksu. Świadczenie jest bezpłatne dla osoby niesłyszącej , będącej osobą niepełnosprawną w rozumieniu ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych (Dz. U. z 2020r. poz. 426 z późn.zm.), która zgłosi chęć skorzystania z pomocy tłumacza języka migowego.
Dostępność architektoniczna
Do Budynku Urzędu Miejskiego w Brzozowie prowadzą dwa wejścia:
- pierwsze główne wejście frontowe, do którego prowadzi podjazd dla osób poruszających się na wózku inwalidzkim wyposażono w dzwonek przywołujący pomoc dla osób mających problemy z wejściem do środka budynku,
- drugie wejście od strony Brzozowskiego Domu Kultury prowadzi do windy, którą można dostać się do wydziałów znajdujących się na I i II piętrze budynku, winda opisana jest alfabetem brajla oraz posiada sygnalizację dźwiękową – przy tym wejściu znajduje się miejsce parkingowe dla osoby niepełnosprawnej.
W budynku znajduje się toaleta dla osób poruszających się na wózkach.
Budynek posiada szerokie korytarze, które ułatwiają przemieszczanie się na wózku pomiędzy pomieszczeniami.
Wydział Inwestycji, Gospodarki Przestrzennej i Funduszy Pomocowych z uwagi na przeszkody architektoniczne obsługi osób z niepełnosprawnością dokonuje na parterze budynku głównego.
Istnieje możliwość obsługi klienta z niepełnosprawnością na parterze budynku.
Wydział Ochrony Środowiska, Gospodarki Komunalnej i Rolnictwa znajduje się w budynku przy ul. Legionistów 10. Na parkingu przy budynku nie ma wyznaczonego miejsca dla osoby z niepełnosprawnością. Wejście do budynku dostosowane dla osób poruszających się na wózku inwalidzkim. Wszystkie pomieszczenia Wydziału znajdują się na parterze, prowadzi do nich szeroki korytarz. Nie ma możliwości skorzystania z toalety przez osobę na wózku inwalidzkim.
W obu budynkach nie ma oznaczeń w alfabecie brajla ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących.
W obu budynkach nie ma pętli indukcyjnych.
Dopuszcza się możliwość wejścia z psem asystującym.