Największy polski przewoźnik PKP Intercity uruchomił specjalny numer infolinii 42 205 45 31 dedykowany pasażerom z niepełnosprawnością.
Dzwoniąc pod ten numer, co najmniej 48 godzin przed rozpoczęciem podróży, można zgłosić potrzebę uzyskania asysty pracowników PKP Intercity. Można to zrobić także za pośrednictwem elektronicznego formularza dostępnego na stronie internetowej PKP Intercity lub w Centrum Obsługi Klienta.
Podróżnym o specjalnych potrzebach PKP Intercity może pomóc m.in. znaleźć połączenie obsługiwane przez pociąg posiadający udogodnienia dla osób z niepełnosprawnością i osób o ograniczonej sprawności ruchowej. Pracownicy przewoźnika służą pomocą przy wsiadaniu i wysiadaniu z pociągu, a także wnoszeniu lub wynoszeniu bagażu o wadze do 20 kg. Pomoc osobom poruszającym się na wózkach polega na uruchomieniu windy lub rozłożeniu platformy znajdującej się na wyposażeniu taboru. W trakcie przejazdu do dyspozycji pasażerów pozostaje obsługa pociągu, która udzieli wszelkich informacji dotyczących połączenia, udogodnień w składzie oraz zasad bezpieczeństwa. PKP Intercity służy także pomocą w przesiadce do komunikacji zastępczej przy planowanej lub awaryjnej zmianie organizacji ruchu pociągów.
Szczegółowe informacje oraz porady dotyczące organizacji przejazdu osób z niepełnosprawnością można znaleźć >>>>tutaj<<<<